4+1 ok a munkáltatóknak, hogy bevezessék a távmunkát

2017.01.03.

Napjaink csökkenő munkaerő-kínálata megköveteli a munkaadók mind nagyobb rugalmasságát, a munkavállalók növekvő elvárásainak megfelelő változások, újdonságok bevezetését, alkalmazását. Emellett számolnunk kell azzal is, hogy már a Z generáció is képviselteti magát a munkaerőpiacon, akik eltérő preferenciák, elvárások alapján döntenek egy munkahely kapcsán, melyek közül az egyik legfontosabb a távmunka.

Egyre több munkahely ad lehetőséget a kollégák (egy körének), hogy dolgozhassanak otthonról, sőt olyan példákat is találhatunk, ahol kötelező a heti vagy havi munkaóraszám bizonyos százalékát otthonról teljesíteni.

Home office előnyök – munkáltatói szemmel

A kötelező home office rendszer is sejteti, hogy az otthoni távmunka keretében egy olyan atipikus foglalkoztatási formáról beszélünk, amiből nem csak a munkavállalónak van haszna, hanem a foglalkoztatónak is. De melyek is ezek?


Vonzó munkahely
Egy új munkahely választásánál a kompenzációs csomagban már nem csak az anyagi jutatások fontosak, egyre nagyobb szerep jut az egyéb előnyöknek is, ilyen például a távmunka lehetősége is. Hazánkban régiósszinten jelentős eltérés tapasztalható a munkaerőpiacon, így az ország keleti részében továbbra is magas a munkanélküliségi ráta, de a távmunka megoldásnak köszönhetően akár ezen munkavállalói csoport is felvehető. A home office beépítése továbbá nem csak az új munkatársak bevonzásában lehet egy plusz előny, de az employer branding építéséhez is nagymértékben hozzájárulhat.

Bizalom
A távmunka egyúttal bizalom a munkavállaló felé, hiszen ilyenkor fizikailag nincs a munkavégzésének a helyén, nem látjuk őt, lényegesen kisebb a kontroll lehetősége. Emiatt, több helyen a távmunka lehetősége pozíciószinthez kötött, az nem jár alanyi jogon, csak a menedzsment vagy a vezetőség tagjai dolgozhatnak ebben a formában. Így amennyiben valamennyi kollégának elérhetővé tesszük, úgy az az elismertség, megbecsülés érzését is jelenti a munkavállaló felé.

Motiváció, megtartás
A távmunka akár motivációs eszközként is alkalmazható, főleg, ha újdonságként kerül bevezetése egy cégnél. A munkatársaknak számos előnnyel jár az, hogy bárhonnan dolgozhatnak, ennél fogva az irodán kívül töltött idő alatt is hatékony munkavégzésre fognak törekedni, hiszen nem akarnak elesni ennek lehetőségétől. Sőt, ha eredményesebb a távmunka, miért ne lehetne növelni az arányát?

Fenntartási költségek csökkenés
Valamennyi munkahely esetén magasak a fenntartási és rezsiköltségek, amik a távmunkának köszönhetően lejjebb szoríthatók. Ahol például heti egy napot kötelező távmunkában dolgozni, gondoljunk csak bele, mennyit spórolhatunk. Nem csak a rezsiköltség, de akár a bérleti díj is kedvezőbben alakulhat, hiszen elég lehet egy kisebb iroda, úgysem üzemel folyamatosan teljes kapacitással az iroda.

Környezetvédelem
A fenntartható fejlődésben elkötelezett cégek száma bár folyamatosan emelkedik, több, főleg a KKV szektorban tevékenykedő vállalat, azonban nem tud több millió forintot áldozni CSR tevékenységekre. Nekik (is) remek lehetőség a távmunka bevezetése, illetve annak társadalmi felelősségvállalási oldalának megvilágítása. Az otthoni munkavégzéssel a környezet terhelését csökkenthetjük, hiszen nem ülünk autóba vagy hosszú távon akár kevesebb tömegközlekedési eszköz is elég lesz.


Vezesse be most a távmunka rendszert – pályázati úton

A home office-ban rejlő lehetőségeket és előnyöket már jól ismeri, csak a távmunka zökkenőmentességét garantáló eszközök, szoftverek beszerzésére nincs erőforrása? Most itt a lehetőség, hogy a GINOP_5.3.2-16 pályázat keretében, akár 15 millió forint vissza nem térítendő támogatást igényeljen.

A pályázat segítségével most bevezetheti az alábbi megoldásokat:

  • Dynamics NAV
  • Dynamics CRM
  • Office 365
  • Power BI
A „Rugalmas Foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban – Rugalmas, Családbarát foglalkoztatási módszerek bevezetése a munkáltatóknál” névre hallgató pályázatra olyan magyarországi székhellyel rendelkező kkv-knak nyílik lehetősége a forrás megszerzésére, melyek átlagos statisztikai állományi létszáma legalább 10 fő és minimum két lezárt üzleti évvel rendelkeznek.

Néhány fontos részlet a pályázat kapcsán:
  • a támogatási kérelmek 2016. december 1-től nyújthatók be
  • a minimum 3,1 millió forint, maximum 15 millió forint vissza nem térítendő támogatásokra rendelkezésre álló keretösszeg 5 milliárd forint
  • a projekttel elszámolhatók az immateriális javak beszerzésének költségei, úgymint:
    • Szoftver, licence költségei az átszervezett, rugalmas foglalkoztatási forma támogatására (pl. távelérést, közös munkaszervezést, belső vállalati információáramlást támogató eszközök).
    • Immateriális jószágként aktivált, jelen felhívás 2. számú szakmai mellékleteként meghatározott TESZOR listában szereplő szoftver beszerzése számolható el az átszervezett, rugalmas foglalkoztatási forma támogatására.
A teljes pályázati kiírást itt találja.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy segítsünk az Ön vállalatánál is bevezetni a távmunkát és biztosítani annak zökkenőmentes működését.