A Microsoft Dynamics Business Centralhoz évente kétszer érkezik új verzió a Microsofttól.
Knipfer Tibor, senior konzulensünk segítségével ismét összegyűjtöttük az 2025. év elején kiadott verzió újdonságait, és kiemeltük a legérdekesebb funkciókat.
Business Central 2025 wave 1 újdonságai

2025 Wave 1 frissítések:
Automatikus mezőkitöltés Copilot segítségével
A Copilot automatikus kitöltés szolgáltatása a karton- és bizonylatlapok szerkeszthető mezőihez értékeket javasol a Business Central meglévő adatai alapján, például gyakran használt, nemrégiben használt vagy mesterséges intelligencia által generált lehetőségek formájában. A Copilot soha nem menti automatikusan a javaslatokat, hanem megmutatja azokat, így Ön döntheti el, melyiket tartja meg. A Copilot mesterséges intelligenciát használ, így előfordulhat, hogy a javasolt érték nem mindig pontos.

Rekordok összegzése Copilot segítségével
Az új funkció tömör összefoglalót készít egy rekordról – például egy vevőről, cikkről vagy értékesítési rendelésről – közvetlenül a lap információs paneljén (FactBox). Az összefoglalók a felhasználó szerepköréhez igazodnak, és betekintést nyújtanak a lapon és a kapcsolódó oldalakon található adatokba, kiemelve a fontos információkat.

Számos fejlesztés került a költséghelyesbítési feldolgozásba, aminek köszönhetően nagyobb adatmennyiség esetén javul a teljesítmény, valamint egyszerűsödik a hibaelhárítás és a felügyelet.
Cikkekhez, főkönyvi számlákhoz vagy erőforrásokhoz hosszabb magyarázó szöveget is lehet fűzni, amelyeket a rendszer eladási és beszerzési bizonylatokon megjelenített. Most már a projektek tervezési sorain is megjeleníthetjük automatikusan vagy funkció indításával ezeket a kiegészítő szövegeket nyelvtől függően.
A fejlesztések közé tartozik például:
- A telemetriai adatok és kódelemzés alapján azonosított szűk keresztmetszetek megszüntetése növeli a feldolgozás sebességét.
- Időszakonkénti, illetve a kiválasztott gyártási és összeállítási rendelésekre vonatkozó helyesbítés bevezetése a nagy tranzakciószámú tételeknél.
- Értesítések a lehetséges problémákról, nem optimális beállításokról, nagyszámú tételről és adateltérésekről.
- Eszköz a készlethelyesbítési folyamat előrehaladásának megjelenítésére, amely segít a teljesítményproblémák elemzésében és a hatékonysági hiányosságok feltárásában.
- A cikkenkénti helyesbítés, amely hosszabb folyamatok során biztosítja a részleges feldolgozás mentését, így hiba esetén nem szükséges a teljes újrafuttatás.
Összegek ellenőrzése beszerzési bizonylatokon
A funkció aktiválásával könyvelés előtt meg kell adni a végösszeget, amit a rendszer ellenőriz. Ez segíti a tételek pontos rögzítését és biztosítja az egyezést a külső számlával, ezáltal csökkentve az emberi hibák előfordulását a szállítói számlák feldolgozása során.

Pénzügyi jelentések kibővítése
A pénzügyi jelentés funkció lehetővé teszi az önkiszolgáló jelentéskészítést és kimutatások létrehozását fejlesztői segítség nélkül. A legújabb módosítások leegyszerűsítik a jelentéskészítési folyamatot, időt és erőforrást takarítanak meg, miközben javítják a pontosságot és az adatok elérhetőségét. Újdonságok szerepkörök szerint csoportosítva:
A pénzügyi jelentések megtekintői:
- Elrejthetik az üres sorokat a jelentés megtekintésekor.
- Választhatnak álló tájolású nyomtatást.
- Választhatják a negatív számok zárójeles megjelenítését (mínuszjel helyett).
A pénzügyi jelentés készítői:
- Dokumentálhatják a jelentésdefiníciók használatát egy belső leírási mezőben.
- Készíthetnek bevezető és záró bekezdéseket a jelentésekhez.
- Elmenthetik Excel-sablonjaikat a Business Centralban.
- Futtathatnak pénzügyi jelentést mentett Excel-sablon használatával.
- Használhatják az új „Hónap eleje óta” oszloptípust.
- Megkereshetik, mely jelentések használnak adott oszlop- vagy sordefiníciót.
- Választhatják a negatív számok zárójeles megjelenítését.
- Megnyithatják a pénzügyi jelentéskészítést új főkönyvi számla létrehozásakor.
Adminisztrátorok:
- Dokumentáció segítségével megismerhetik a pénzügyi jelentések futtatásához vagy szerkesztéséhez szükséges jogosultságokat.
- Dokumentáció alapján beállíthatják a jelentésdefiníciók módosításainak naplózását.
- Telemetriai adatokat érhetnek el a jelentések használatáról.
Projektcikkek bevételezése, raktári beérkeztetéssel vagy készleteltárolással
A Business Central támogatja a projektekhez kapcsolódó beszerzési rendelések fejlett raktárkezelését. A raktári beérkezések vagy készleteltárolások használatával időt takaríthat meg a cikkek közvetlen átvételére és a projekthez való felhasználás regisztrálására.
Egyszerűsített terméktervezési eszközök a gyártásban
A gyártási darabjegyzék (DBJ) és a műveletterv alapfogalmak a gyártásban: a darabjegyzék felsorolja az összes szükséges alkatrészt a termék előállításához, így biztosítva a pontos összeszerelést és az erőforrások megtervezését; a műveletterv pedig azt írja le, hogyan kell ezeket az alkatrészeket felhasználni a késztermék vagy részegység létrehozásához.
A gyártási környezet dinamikusan változását hatékonyan kell kezelni a termelés zavartalanságának érdekében. Ebben segítenek például a darabjegyzék-verziók (DBJ-verziók), ahol számos új funkcióval bővült a terméktervezés folyamata:
- Több cikk kiválasztása a darabjegyzékre egy lépésben.
- Darabjegyzék sorainak szerkesztése Excelben.
- Gyártási DBJ-verziók összehasonlítása az alap darabjegyzékkel.
- Alapszintű kód számításának indítása DBJ-ről.

Befejezett gyártások újranyitása
A gyártási rendelés befejezése és állapotának lezárása után is kiderülhetnek hibák. Például előfordulhat, hogy a felhasználás hiányzik, vagy a cikk-követési információ helytelenek a legyártott termékeknél. Mostantól lehetősége van újranyitni a befejezett rendelést módosítások elvégzésére, így biztosítva a készlet- és költségtranzakciók helyessége.

Igényeltnél több anyag kiadása gyártásra
Ez a funkció lehetővé teszi, hogy több alapanyagot adjunk ki, mint amit eredetileg a gyártási rendeléshez szükségesnek jelöltek. Számos olyan eset van, amikor ez a működés hasznos lehet. Például egy teljes raklap vagy doboz kiadása, a szükséges mennyiség felhasználása, majd a felesleg visszavétele raktárba.
Gyártás kezelésének továbbfejlesztései
A termelékenység növelésének egyik eszköze a folyamatok egyszerűsítése. Ezért gyorsabbá tették az információk elérését, több képernyőhöz új mezőket, műveleteket és adatterületeket adtak hozzá, és a megerősítő párbeszédpanelek segítenek elkerülni a hibákat, amikor gyártási darabjegyzékekkel és műveleti tervekkel dolgozik.
- Új adatterület a gyártási rendelés komponens lapján
- Gyártási rendelések listáján tömeges állapotváltoztatás
- Tervezési munkalapból több gyártási rendelés nyomtatása
- Elszámolóár munkalap szerkesztése Excel-ben
- Gyártási rendelés műveletterv ablakában kapcsolókód módosíthatósága
- Alapértelmezett ügyletkönyvelési csoport
Vonalkód nyomtatása gyártási rendeléseken
A Copilot – az AI-alapú asszisztens – az eladási rendelések létrehozásában is segítséget nyújt, felgyorsítja a bizonylatok elkészítését, valamint csökkenti az ismétlődő feladatokra és adatkeresésre fordított időt. Többfajta beviteli módszert is elfogad, szabad szöveges beírás, fájlok vagy előre megadott promptok. A Copilot képes megérteni a bemeneti adatot és azt felhasználni eladási sorok létrehozásához.
Dokumentumok tárolása mellékletként a gyártásban
A gyártáshoz kapcsolódó dokumentumokat, például rajzokat vagy vizsgálati jelentéseket digitális formában közvetlenül csatolhatja a gyártási darabjegyzékekhez, műveleti tervekhez és rendelésekhez. Így könnyedén hozzáférhet a fontos dokumentációkhoz bárhol és bármikor, biztosítva a hatékony gyártási folyamatot.

Készletrevételi és felhasználási naplón cikk-követési kódok megadása
A szerkesztés Excel-ben szolgáltatás a Microsoft Dynamics 365 Business Central rendszerben rendkívül népszerű, mivel gyors lehetőséget nyújt az adatok bevitelére. Például sablonok használatával gyorsan elvégezhet tömeges módosításokat a naplókban. Ezt a funkciót arra is használhatja, hogy felgyorsítsa az adatbevitelt a cikknaplókban, ideértve az olyan cikk-követési adatokat, mint az adagszám, sorozatszám, csomagszám, garancia és lejárati dátumok. Lehetővé vált a nyomkövetési adatok szerkesztése a felhasználási és készletrevételi naplókban is.
Gyártási rendelések átütemezése biztonsági átfutási időn belül
A gyártás dinamikus környezet, ahol a változások elkerülhetetlenek. Ahhoz, hogy biztosítsuk a termelés időben történő befejezését, érdemes beállítani egy biztonsági átfutási időt, és egy kicsit korábban elkezdeni a gyártást. Mostantól a biztonsági átfutási idő nemcsak akkor ad védelmet, ha a gyártás a vártnál hosszabb ideig tart, hanem akkor is, ha kiderül, hogy a késztermékekre korábban van szükség, mint az eredeti határidő.
PDF mellékletek előnézete közvetlenül a webes felületen
A módosítás lehetővé teszi a PDF mellékletek megnyitását közvetlenül a Business Central webes felületén anélkül, hogy először le kellene tölteni azokat. A rendszer a fájlokat előnézeti módban jeleníti meg egy speciális megjelenítő ablakban, hasonlóan a nyomtatási előnézeti funkcióhoz, és innen mindig lehetőség van letölteni a PDF fájlt.
Az információs panel átméretezése a Business Central-ban
A Business Central felhasználói élménye mostantól lehetővé teszi az információs panel átméretezését minden olyan oldalon és oldal típuson, amely támogatja az információs panelt. Ez a funkció az alábbiakat teszi lehetővé:
- Az információs panel átméretezésének lehetősége bizonyos arányokon belül, így az oldal fő része mindig látható marad.
- Az információs panel tartalma zökkenőmentesen átrendeződik és kitölti a rendelkezésre álló teret.
- Az információs panel a böngésző memóriája megjegyzi felhasználónként és laponként.
- A választóvonalra duplán kattintva az információs panel mérete visszaáll az alapértelmezett értékre

Felhasználói felület egyéb továbbfejlesztései
A Business Central felhasználójaként a böngésző a napi munkavégzés egyik alapvető eszköze. A felhasználói felület fejlesztései és továbbfejlesztései nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot biztosítanak, lehetővé téve a feladatok hatékonyabb kezelését és végrehajtását.
- Frissítettük az adatterület panelt új, lekerekített sarkú megjelenéssel.
- Frissítettük a beágyazott Power BI élményt módosított vezérlőelemekkel és megjelenéssel.
- A szerepkör felfedezése és jelentés felfedezése mostantól megjeleníti az oldalak és jelentések leírásait (ha rendelkezésre állnak) kiegészítő súgóként.
- Új lehetőség került a szerepkör felfedezése és jelentés felfedezése funkciókba: az oldalak és jelentések külön ablakban nyithatók meg anélkül, hogy a kereső bezáródna.
- Frissítettük a környezet- és cégválasztó keresőmezőjét keresés ikonnal és útmutató szöveggel.
- Új elválasztót adtunk a listák helyi menüiben a rendszer- és alkalmazásszintű műveletek közé.
- Megújult az ikon a Copilot csevegésben megjelenő útmutatókhoz.
Optimalizált képernyőelrendezés
A fejlesztés lehetővé teszi a Business Central webes felület hatékonyabb használatát modern eszközökön, különösen nagy képernyőjű laptopokon vagy külső monitorokon. Optimalizált megjelenítéssel biztosítja a képernyőterület maximális kihasználását különböző nézetmódokban is, növelve ezzel a felhasználói teljesítményt.
Szeretnél elsőként értesülni hasonló tartalmakról?
Ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre! Élen járunk a technológiai fejlesztések követésében és szeretünk iránymutatást adni a Microsoft-megoldások újításairól, valamint azok megfelelő beállításáról.
Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!
