A Microsoft Business Central egyaránt elérhető SaaS és On-Premise infrastruktúrával is. A Microsoft Business Central kiterjedt funkcionalitása teljeskörű ERP megoldást nyújt a vállalatok számára, függetlenül attól, hogy SaaS, vagy helyi telepítésű implementációval lett bevezetve a szoftver, azonban van pár kisebb funkció, mely nem érhető el On-Premise infrastruktúrán, vagy csak bizonyos feltételekkel használható. Bejegyzésünkben ezeket a a funkciókat vesszük sorra.
Funkciók, amelyek nem használhatók helyszíni telepítésekben
A következő funkciók nem használhatók On-Premise telepítésű Microsoft Business Central telepítésekben, illetve a jövőben sem számíthatunk rá, hogy ezek földi telepítésű rendszerekben elérhetőek lesznek.

Funkciók, amelyek SaaS infrastruktúrában használhatóak
A következő funkciók nem használhatók On-Premise telepítésű Microsoft Business Central telepítésekben, illetve a jövőben sem számíthatunk rá, hogy ezek földi telepítésű rendszerekben elérhetőek lesznek.
Alapértelmezett Power BI jelentések
A Power BI jelentések automatikus telepítése és konfigurálása nem támogatott a Business Central On-Premise telepítéseiben.
Tömeges számlázás a Microsoft Bookings-ból
A Bookings alkalmazás integrációja, amely bizonyos Microsoft 365 előfizetésekben érhető el, szintén csak SaaS rendszerben elérhető.
Munkafolyamat létrehozása a Power Automate-ból
A Power Automate nem integrálható a helyszíni munkafolyamat funkcióval. Nem hozhat létre új munkafolyamatokat meglévő Power Automate sablonok alapján a Business Central helyszíni telepítéseiben.
Sandbox környezetek
A homokozó környezet, amelyet az új fejlesztői élményhez használt bővítmények fejlesztésére használhat, nem csatlakoztatható a helyszíni telepítéshez.
Terméken belüli keresés
A Business Central online telepítéseiben a “Tell Me”, a terméken belüli keresés, a learn.microsoft.com oldalon található tartalmakban is keres. A helyszíni telepítések esetében ez a funkció nem támogatott.
Késedelmes fizetési előrejelzés
A Késedelmes fizetési előrejelzés funkció nem támogatott a Business Central helyszíni telepítéseiben.
A vállalati központ használata több vállalat munkájának kezelésére
A vállalati központ integrációja nem támogatott a Business Central helyszíni telepítéseiben.
Külső könyvelő meghívása
A Dynamics 365 — Accountant Hub és a meglévő vállalati központ integrációja nem támogatott a Business Central helyszíni telepítéseiben.
Business Central alkalmazás a Microsoft Teams-hez
Ez az alkalmazás összekapcsolja a Teams-t a Business Central üzleti adataival. Az alkalmazás nem csatlakoztatható a Business Central helyszíni telepítéseihez.
Megosztás a Teams-ben
Ez a funkció lehetővé teszi a Business Central online felhasználói számára, hogy egy oldal linkjét közvetlenül egy Teams beszélgetésbe másolják.
Csatlakozás a Shopify-hoz
Az online bérlők összekapcsolhatják Shopify áruházukat (vagy áruházaikat) a Business Central-lal, és maximalizálhatják üzleti produktivitásukat. A Shopify csatlakozó nem támogatott a helyszíni telepítések esetében.
Copilot
A Copilot a Business Central-ban kizárólag a felhőalapú Business Central számára érhető el. A Copilot az AI-alapú asszisztens, amely segít a szervezet minden tagjának felszabadítani kreativitását és automatizálni a fárasztó feladatokat.

Bizonyos feltétellel használható funkciók On-Premise telepítés esetén
Az alábbi funkciók Microsoft Entra ID hitelesítési mechanizmust igényelnek:
- Adatok olvasása/írása Excel bővítménnyel
- Excel pénzügyi jelentések
- Adatok olvasása/írása Excel bővítménnyel
- Excel pénzügyi jelentések
- Borítóképek a kapcsolattartás menedzseléséhez
- Beépített Power BI jelentések és diagramok
Az alábbi funkciók Azure Machine Learning előfizetést igényelnek
- Cortana Intelligence a cash-flow előrejelzésben
- Értékesítési és Készlet Előrejelzés
Beépített Power Automate kezelés
Ez a funkció Microsoft Entra ID hitelesítési mechanizmust igényel, azonban az on-premise Business Central telepítésednek nem kell általánosan Microsoft Entra ID-t használni hitelesítési mechanizmusként.
Beépített webszolgáltatások
Számos oldal és lekérdezés webszolgáltatásként érhető el. Azonban az alapértelmezett végpontot manuálisan kell frissíteni, mielőtt a webszolgáltatások használhatók lennének.
Outlook bővítmény
Az Exchange Online használatával a bővítmény Microsoft Entra ID hitelesítési mechanizmust igényel. Az Exchange Server on-premise használatával a bővítmény vagy Microsoft Entra ID-t, vagy NAVUserPassword-ot igényel hitelesítési mechanizmusként.
Standard REST API
A Business Central új standard REST API-kat tartalmaz. Azonban az on-premise telepítések nem érhetők el a Microsoft Graph vagy a közös végponton keresztül. Ehelyett közvetlenül kell csatlakozni az on-premise telepítéshez, ugyanúgy, mint amikor webszolgáltatásokhoz csatlakozunk.
Képelemző
Ez a funkció egy Computer Vision szolgáltatást igényel.
SaaS ERP szoftver
A SaaS (Software as a Service) olyan szoftvermegoldás, amelyet a szolgáltató felhőalapú infrastruktúrán keresztül biztosít, és előfizetéses alapon érhető el. A felhasználók interneten keresztül férnek hozzá a szoftverhez, és nem szükséges helyszíni telepítés vagy karbantartás.
On-Premise ERP szoftver
Olyan megoldás, amelyet a vállalat saját helyszíni infrastruktúráján telepít és futtat. A vállalat teljes ellenőrzést gyakorol a szoftver és az adatok felett, de a telepítés és karbantartás költségei és felelőssége is őket terheli.
Kinek javasolt a Microsoft Business Central SaaS és kinek On-Premise telepítéssel?
A Microsoft Business Central szoftver egy átfogó üzleti menedzsment megoldás, amely képes teljeskörűen támogatni egy vállalat működését akár SaaS, akár On-Premise infrastruktúrával, azonban pár funkció elérésében eltérést mutat a két modellben a szoftver. A bevezetés során feltehetően nem ezek fogják eldönteni a használt infrastruktúrát, azonban érdemes ezeket a tényezőket is szem előtt tartani.
Az SaaS verzió lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy valós idejű üzleti intelligenciát alkalmazzanak, felhős megoldásokkal automatizálják a munkafolyamatokat. Az olyan funkciók, mint a Copilot, a késedelmes fizetési előrejelzés, tömeges számlázás, automatizált Power BI jelentések stb. csak a cloud verzióban érhetőek el.
A Business Central SaaS modellje különösen olyan vállalkozások számára megfelelő választás, amelyek gyorsan szeretnének alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez, és előnyben részesítik a felhőalapú megoldások rugalmasságát és skálázhatóságát. Az online verzió előnyei közé tartozik a könnyű hozzáférés bárhonnan, az automatikus frissítések és a magas szintű rendelkezésre állás. Mindezt úgy, hogy a szervert sem nekik kell biztosítani, hanem a szolgáltatónak.
Ezzel szemben az on-premis alapú telepítés azoknak a vállalatoknak ajánlott, amelyek szigorú adatvédelmi és szabályozási követelményeknek kell megfelelniük, vagy amelyek már jelentős beruházásokat tettek a helyszíni infrastruktúrába. Az on-premises verzió lehetővé teszi a teljes kontrollt az adatok és a rendszer felett, ami kritikus lehet bizonyos iparágakban. Olvassa el az on-premise és cloud infrastruktúra részletesebb összehasonlítását!
Szeretnél elsőként értesülni hasonló tartalmakról?
Ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre! Élen járunk a technológiai fejlesztések követésében és szeretünk iránymutatást adni a Microsoft-megoldások újításairól, valamint azok megfelelő beállításáról.
Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!
