ERP bevezetési folyamat a MultiSoftnál

Kövess minket a közösségi média felületeinken:

Ha egy vállalat növelni szeretné eredményességét és versenyképességét, gyakran elérkezik az a pont, amikor szükségessé válik valamilyen ERP rendszer bevezetése.

Tudjuk, hogy egy ilyen komplex folyamat hatással van a vállalat szinte minden részlegére, azonban kellő tervezéssel, jól megválasztott projektcsapattal és a megfelelő bevezető partner kiválasztásával sokkal könnyebbé teheted a folyamatot. Ahhoz hogy ebben a lehető legtöbb segítséget tudjuk nyújtani, egy olyan módszertant dolgoztunk ki, amely segít elkerülni az extra költségeket, támogatni az információáramlást, és felkészülten beleugrani egy ilyen nagy projektbe.

Ismerd meg a MultiSoft ERP bevezetési módszertanát!

Vállalatirányítási rendszer bevezetési módszertanunk 30 éves piaci tapasztalatunkon és több száz sikeres bevezetési projekt tudását vegyíti magába.

A módszertan általános iránymutatásként szolgál a bevezetések során, azonban időnként, a hatékonyság növelése érdekében, ügyfeleinkre szabjuk a azt.

Milyen lépésekből épül fel egy ERP bevezetési projekt?

Az ERP Bevezetés lépései

Igények és üzleti folyamatok megismerése

A legtöbb ügyfelünk online, vagy ajánlásos úton talál meg minket. A kapcsolatfelvételt követően szervezünk egy helyszíni/online konzultációt, ahol közösen felmérjük az ügyfél által megfogalmazott igényeket és elképzeléseket, valamint megismerjük a vállalat működését, üzleti folyamatait és tevékenységi területeit.

Ez segít minket abban, hogy a projekthez leginkább illeszkedő, az adott iparágot jól ismerő konzulenst rendelhessünk a bevezetéshez, és ez alapján tudjuk elkészíteni indikatív ajánlatunkat is.

Célunk, hogy a lehető legtöbb információt kinyerjünk a kívánt rendszerről, ezzel segítve a pontos indikatív ajánlat elkészítését.

Ha érdekel, hogyan érdemes felkészülnöd egy ilyen bevezetésre, olvasd el cikkünket az ERP projekt előkészítésének 5 lépéséről!

Indikatív árajánlat készítés

Azt követően, hogy megismertük és meghatároztuk ügyfelünkkel közösen a jövőbeli rendszerrel szemben támasztott követelményeket, indikatív ajánlatot készítünk a vállalatirányítási rendszer implementálására vonatkozóan.

Az előzetes ajánlat iránymutatást ad a projekt várható költségeiről, a fejlesztési igényekről, illetve a bevezetés időtartamáról. Ez ad támpontot ügyfeleinknek a projekttel kapcsolatos döntésekhez.

Helyzetfelmérési szerződés aláírása

A becsült árajánlat elfogadását követően megkezdődhet a részletes helyzetfelmérés. Ezt viszont egy helyzetfelmérési szerződés előzi meg, amelyben az ügyfél megbízza a MultiSoft Kft-t a dokumentáció elkészítésével. 

Helyzetfelmérés elvégzése

Helyzetfelmérési folyamatunk általában 6-8 napot ölel fel, amely az alábbi lépéseket tartalmazza:

  • Alapszintű Business Central oktatás
  • Folyamatok felmérése, Fit/Gap analízis elvégzése
  • FRD dokumentáció elkészítése

A felmérés első két napja egy olyan alapozó rendszerbemutatóval kezdődik, ahol a kulcsfelhasználók megismerhetik a Business Central funkcionalitásának alapjait, így a folyamatfelmérés során könnyebben átlátják a rendszer logikáját.

Az oktatást követően megvizsgáljuk a vállalat működését és az aktuális folyamatokat. A folyamatfelmérés és a Fit/gap analízis során már pontos képet kapunk arról, hogy a művelet mely részét képes az alaprendszer kiszolgálni (Fit) és melyek azok, amelyekhez egyedi fejlesztésre lesz szükség (Gap).

A feltérképezett vállalati folyamatok és az elkészült analízis alapján pontos dokumentációt készítünk a kívánt funkciókról, beállításokról és egyedi fejlesztési igényekről. Ezt nevezzük FRD-nek, vagy funkcionális specifikációnak.

Ez alapján konzulenseink átadják fejlesztőinknek a stafétát, így megkeződhet a rendszer kivitelezése.

Bevezetési szerződés megkötése

Az FRD alapján pontos árajánlatot készítünk, amely már magába foglalja a rendszer részletes funkcióleírását, a szoftverlicencek költségét, a bevezetés költségeit, valamint a rendszer támogatási szolgáltatására vonatkozó díjakat.

Az árajánlatban foglaltak elfogadását követően megkötjük az ERP bevezetési szerződést.

Fejlesztések megkezdése

 A szakasz célja, hogy elvégezzük a szükséges beállításokat és egyedi fejlesztéseket, hogy az új rendszer minden funkcionális követelménynek megfelelhessen.

A helyzetfelmérési segédlet felhasználásával konzulenseink fejlesztési dokumentációt készítenek a projekt technikai specifikációiról.
A dokumentum részleteit egy közös meeting keretein belül adják át fejlesztőink részére, akik ezt követően priorizálva felosztják a projektet feladatokra és alfeladatokra.

A fejlesztési szakasz műszaki teszttel zárul, ahol elvégzett feladatonként ellenőrizzük a kódok működőképességét.
Ha ezen sikeresen átmegy az adott feladat, az továbbításra kerül a konzulens felé funkcionális tesztelésre.

Oktatás és tesztelés

Multisoft_logo
Tippek a bevezetési szakaszhoz

Érdemes az ERP bevezetés megtervezése során ellenőrző listát felállítani
a tesztelni kívánt folyamatokról, amely a tesztelés során segítségképp szolgálhat!

Ahhoz, hogy meggyőződhessünk arról, hogy a bevezetésre kerülő ERP megoldás minden szükséges vállalati igényt képes megfelelően kiszolgálni, szükséges a konfigurációt követően alapos tesztelésbe kezdenünk.

Az oktatás és a tesztelés a bevezetési folyamat egyik kulcsfontosságú része, mivel betekintést szerezhetünk a rendszer üzleti logikájába, teljesítményébe, valamint az alapos rendszerismeret nagy mértékben elősegíti a zökkenőmentes átállást.

Adatmigráció, majd éles indulás

Multisoft_logo
Tippek a bevezetési szakaszhoz

Minden esetben javasolni szoktuk,hogy adatmigráció előtt
végezzenek ügyfeleleink adattisztitást a meglévő
adatbázisukon, hiszen így kizárható, hogy bármilyen felesleges vagy
hibás adat kerüljön a már újonnan bevezetett rendszerbe.

Adatmigráció során importálunk minden olyan historikus vállalati adatot, amely az előzetesen használt rendszerekből (számlázó, ügyviteli vagy ERP megoldások) származnak.

A feltöltést követően a rendszer már az élő, megadott adatok alapján működik tovább.

Éles indulási időpontnak minden esetben ügyfeleinkkel közösen meghatározott időpontot tűzünk ki.

Folyamatos terméktámogatás

A Business Central bevezetését követően sem engedjük el ügyfeleink kezét!

Miután a projektet lezártuk, support szolgáltatásunk keretein belül szakértő kollégáink telefonon és online állnak rendelkezésre ERP rendszeretek támogatását érintően.

A rendszertámogatás keretein belül hibajegykezelést, konzultációt és különböző oktatásokat, továbbképzéseket nyújtunk ügyfeleink részére.

Elérkeztünk ERP bevezetési módszertanunk ismertetésének végéhez…

Zárásképp...

Ahogy láthatjuk, egy ERP megoldás bevezetése jelentős időbeli ráfordítást és megtervezettséget igényel, azonban egy szervezet életében ez jelentheti az egyik legjobb üzleti döntést hatékonyságának növelése érdekében.

Ahhoz, hogy minél gördülékenyebben és sikeresebben vezethessük be vállalatirányítási megoldásunk érdemes előre megterveznünk az implementáció különböző szakaszait és felkészülten elébe mennünk a sokszor kihívásokkal teli projektnek.

ERP bevezetésen gondolkozol?

Az elmúlt évtizedek alatt konzulens, fejlesztő és tanácsadói tapasztalattal rendelkező kollégáink több tucat Microsoft Dynamics NAV/Business Central bevezetési projektet támogattak.

Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!

ERP bevezetési segédlet letöltése

A PDF dokumentumot a megadott e-mail címre küldjük el Önnek