Az 1980-as években Navision néven indult vállalatirányítási megoldás jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben. A rendszer több ezer vállalkozás mindennapi működésének szerves részévé vált, így sokak számára aggodalmat okozhat a kiterjesztett támogatás megszűnése.
Azonban aggodalomra semmi ok!
Microsoft Dynamics bevezető és támogató partnerként szeretnénk iránymutatást nyújtani mindazoknak, akik jelenleg még Microsoft Dynamics NAV rendszert használnak és szeretnének mélyebb tudás birtokába jutni rendszerük jövőképét illetően.
Mit jelent a terméktámogatás megszűnése vállalkozása számára?
Ahogy azt már sokan tudhatjátok, 2023 január elejétől megszűnt az összes Microsoft Dynamics NAV verzió általános (Mainstream) támogatása:
Mi jelent az általános (Mainstream) support?
A mainstream támogatással rendelkező rendszerek felhasználói jogosultak a rendszerhez készülő frissítések és hibajavítások letöltésére.
A mainstream support ideje alatt a felhasználók esetbejelentőn keresztül kérhetik a Microsoft fejlesztőit a felmerülő kompatibilitási problémák javítására.
Az általános, kiterjesztett támogatást a Microsoft általában öt évig biztosítja termékük megjelenését követően.
Miután az általános támogatás véget ér, rendszered típusától függően, még jogosult lesz a megoldás kiterjesztett támogatásra:
A kiterjesztett (Extended) támogatásról...
A kiterjesztett támogatásban csak biztonsági frissítések lesznek elérhetőek a rendszerhez. Ha a megoldás továbbra is megfelel vállalatod igényeinek, akkor nyugodtan támaszkodhatsz a kiterjesztett támogatásra.
Fontos kiemelni azonban, hogy az idő előrehaladtával rendszered használatával számos akadályba ütközhetsz.
A fent említett két támogatási forma lejárta után a rendszer nem kapja meg azokat az elengedhetetlen frissítéseket, amelyek a biztonságos működéséhez szükségeltetnének.
Szeretnél további ismereket szerezni a témával kapcsolatban?
Nézd vissza korábbi webinárunkat!
Hogyan Tovább - Microsoft Dynamics NAV a gyártói támogatás megszűnése után...
WEBINÁR FELVÉTEL
Milyen kihívásokkal jár Microsoft Dynamics NAV rendszert használni a támogatási ciklus lejártát követően?
Potenciális biztonsági kockázatok
A Microsoft NAV támogatásának megszűnésével a rendszer sebezhetőbbé válik a biztonsági fenyegetésekkel szemben. A rendszeres frissítések és javítások hiánya miatt a megoldás potenciális veszélyforrásoknak van kitéve, ami az érzékeny üzleti adatok biztonságát veszélyezteti.
Csökkent teljesítmény, megfelelőségi akadályok
A Microsoft NAV fejlesztéseinek megszűnésével a felhasználók nem jutnak hozzá új funkciókhoz, és a rendszer meglévő képességei sem bővülnek tovább. Ez a korlátozás hosszú távon ronthatja az üzleti hatékonyságot és versenyképességet. Azok a vállalkozások, amelyek a Dynamics NAV-ra támaszkodnak, megfelelőségi problémákba ütközhetnek, mivel a szoftver idővel nem fogja megkapni azokat a frissítéseket, amelyek segítenének megfelelni az éppen aktuális szabályozási előírásoknak.
Integrációs problémák
A szoftver elavulásával együtt kompatibilitási nehézségek is felmerülhetnek, amelyek gátolhatják a NAV zökkenőmentes integrációját más fontos üzleti alkalmazásokkal, például az Outlookkal, a Teams-szel és a Power Platform megoldásokkal.
Készülj fel időben a változásra!
Amennyiben vállalkozásod hosszú távú céljaihoz igazítja stratégiáját, és kiemelt fontosságot tulajdonít az innovációnak és fejlődésnek, fontos lehet olyan megoldások felé fordulni, amelyek lehetővé teszik a legfrissebb technológiai előnyök kiaknázását.
A Microsoft Dynamics 365 Business Central ilyen szempontból vonzó lehetőséget kínál, mivel a rendszer a Microsoft által biztosított folyamatos fejlesztésekkel és automatikus frissítésekkel párosul.
A Dynamics 365 Business Central egy modern, felhőalapú vállalatirányítási megoldás, amely számos előnnyel jár, köztük:
- Legújabb funkciók és fejlesztések: A Business Central folyamatosan frissül funkciókkal, amelyek segítségével vállalkozása mindig a legújabb technológiákat használhatja.
- A rendszer felülete intuitív és könnyedén testreszabható akár egyénileg, akár szerepkörönként is
- M365 integrációk (Excel/Word sablonok, Excel adatbetöltés, Outlook és Teams integráció…)
- Integráció a Power Platform alkalmazásokkal: PowerAutomate és PowerBI
- Funkcióbővítés a Microsoft Appsource webáruház segítségével
- Felhős verzióban biztosított a mobilis eszközökön történő munkavégzés (Tablet, mobiltelefon, laptop)
Business Central bevezetésen gondolkozol?
Örömmel segítünk!
Fordulj csapatunkhoz még ma , ha bármilyen kérdésed merül fel jelenlegi Dynamics NAV megoldásod üzemeltetésével vagy a Business Centralra való frissítéssel kapcsolatban!